dijous, 22 de setembre del 2011

Bacallà al forn amb allioli d'escalivada

Aquesta recepta és també una variació del bacallà al forn amb allioli gratinat i és molt, molt senzilla. Jo la vaig fer amb uns trossos de bacallà fresc que feia setmanes que corrien pel congelador però es pot fer perfectament (i potser fins i tot quedaria millor) amb uns bons trossos de bacallà dessalat.
Sobre una base de ceba cuita a la paella (poc a poc, a foc baix) hi vaig posar els dos talls de bacallà prèviament enfarinats i passats per la paella i després ho vaig cobrir tot amb l'allioli d'escalivada.
Per fer l'allioli vaig barrejar amb el túrmix un raig d'oli d'oliva, una dent d'all, un rovell d'ou i a aquesta barreja i vaig afegir un parell de trossos de pebrot i esbergínia escalivats i ho vaig tornar a triturar. Un cop tenim l'allioli per sobre ho posem al forn a gratinar fins que quedi dauradet i ja ho tenim!
















Us proposo dues variacions:
-Si no teniu escalivada hi podeu posar un parell de pebrots del piquillo.
-Si no us agraden els alls crusos o us senten malament podeu passar els grans d'all per la paella per tal que quedin una mica confitats i perdin la fortor.
Potser se'm va daurar una mica més del compte, uns minuts menys de gratinador no haurien estat malament...
Volem fer massa coses alhora!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...