dilluns, 17 d’octubre del 2011

Una forma diferent de menjar verdura: bròquil Rajastani

Hi ha dues verdures que no puc veure ni en pintura i que em fan un fàstic horrorós: el bròquil i la coliflor. Quan fa alguns anys vaig fer un curs de cuina de la India, el dia que tocava cuinar coliflor vaig estar a punt de no assistir a classe però finalment hi vaig anar i vaig aprendre aquest plat, gràcies al qual aquestes verdures entren a casa de tant en tant. Aquest plat és molt senzill però és necessari que tinguem algunes espècies fàcils de trobar: cúrcuma, comí en pols, coriandre en pols, garam masala (opcional) i chile en pols (chili powder). A part del bròquil també necessitem 1 patata i 4 tomàquets.

En primer lloc cal bullir el bròquil (o la coliflor) durant 10 minuts i després tallar-lo a trossets petits. També tallem una patata a trossos bastant petits. En una paella antiadherent hi escalfem un rajolí d'oli de girasol i hi posem uns quants grans de comí. A continuació hi afegim el bròquil i les patates i hi posem totes les espècies excepte el garam masala: 1 cullerada de cúrcuma, 1 cullerada de comí en pols, 1 de coriandre en pols i una punteta de chile en pols (és el que determina el grau de picantor del plat). Ho remenem fins que tot estigui impregnat per les espècies i ho deixem coure uns minuts. Després hi afegim els tomàquets pelats i tallats a trossets (es poden fer servir frescos o de llauna) i ho deixem coure fins que la patata estigui feta. En aquest moment s'hi pot afegir una cullerada de garam masala, que en cap cas és imprescindible.

















A l'hora de servir s'hi poden posar unes quantes fulles de coriandre fresc picades (jo no en tenia...). És una bona manera de menjar verdura "disfressada" amb espècies, molt més atractiva i gustosa que bullida simplement.
Es pot portar al tupper però si no dineu a un lloc ben ventilat, l'olor pot resultar un problema...


1 comentari:

  1. No tinc problemes en menjar verdura, però reconec que feta d´aquesta manera està boníssima!!!Petons

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...