dimarts, 6 de desembre del 2011

Moussaka


L'altre dia vaig fer una moussaka tal com es fa a Grècia, amb carn picada de xai que vaig comprar a una carnisseria Halal del barri de Sant Pere, molt a prop del Convent de Sant Agustí. Aquest plat ja l'havia fet alguna altra vegada però sempre amb carn de vedella i l'altre dia, en passar per davant de la carnisseria vaig recordar que tenia un parell d’albergínies a la nevera i me les vaig imaginar en forma de moussaka amb carn de xai i no em vaig poder resistir...
La moussaka és un plat una mica elaborat però ràpid de fer si ja tenim algun dels passos intermedis preparats. Consta de 3 elements: sofregit de carn i salsa de tomàquet, albergínia tallada en làmines longitudinals i beixamel. Els grecs també hi posen una base de patata però vaig pensar que amb els 3 elements mencionats era més que suficient.
En primer lloc vaig fer el sofregit, vaig posar una ceba mitjana tallada a quadradets petits a una paella i hi vaig afegir la carn prèviament salpebrada. Quan la carn ja estava cuita hi vaig posar un tupper que ja tenia preparat de salsa de tomàquet casolana* i ho vaig remenar una mica. A continuació vaig fregir les albergínies en oli d'oliva i després les vaig anar deixant sobre un paper absorbent i vaig posar en una plata de forn alternadament una capa d'albergínia i una de carn (me'n van sortir dues de carn i tres d’albergínia. Vaig preparar una beixamel més aviat clareta i la vaig posar per sobre cobrint tota la superfície de la plata. Hi vaig ratllar una mica de formatge parmesà per sobre i ho vaig posar al forn a gratinar fins que va estar una mica rosset i ja ho vam poder servir.




















La veritat és que la carn de xai hi dóna un gustet ben especial...
Si en feu una mica més del compte (i resistiu la temptació de repetir) us la podreu emportar al tupper!!

*la salsa de tomàquet casolana la faig posant en una cassola amb una mica d'oli una ceba tallada a trossos grossos i afegint-hi una llauna de tomàquet triturat quan la ceba ja està una mica cuita. Ho deixem coure uns 15 minuts i després ho triturem amb el túrmix. Normalment poso una ceba gran i una llauna gran de tomàquet i després faig tuppers petits que guardo al congelador i vaig treient quan els necessito.

3 comentaris:

  1. Jo no he fet mai moussaka i sempre que la veig en un bloc penso, ara si que la faré.
    Per cert, m'agrada que facis la meva recepta d¡escabetx de tonyina...
    Petonets.

    ResponElimina
  2. Jo tampoc la he fet i mira que tot el que porta ens agrada, la he vist varios blogs!!! te una pinta fantàstica!!! Petons

    ResponElimina
  3. M'agrada el teu estil, poc dolç i molt salat. Ja tens un adepte més ;) Ah d'això jo vaig fer una salvatjada, ups.

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...